Koud bloed

Rank 339 Gelezen 1628 Aan het lezen 33 Wil ik lezen 1068 Favoriet 64 Recensies 29
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 6 Spots 4   Topics 0

Wanneer een gehavende koffer met het verminkte lichaam van een jonge man aan de oever van de Theems aanspoelt, is zelfs rechercheur Erika Foster geschokt. Ze heeft al heel wat gruwelen voorbij zien komen in haar leven, maar dit heeft ze nooit eerder gezien. Terwijl Erika en haar team de zaak voorbereiden leggen ze de link met een ander slachtoffer, een jonge vrouw die twee weken eerder in een vergelijkbaar type koffer werd gevonden.

De koffer was zwaar verroest. Erika Foster hield stug vol en uiteindelijk gaf hij mee. Maar de inhoud van de koffer overtrof haar ergste nachtmerries.

Erika realiseert zich dat ze op het spoor is van een seriemoordenaar, die klaar is om opnieuw toe te slaan. Nog voordat ze een volgende stap kan zetten, wordt zij zelf slachtoffer van een brute aanval. Maar Erika is een doorzetter, en niets zal haar tegenhouden. Dan blijkt het leven van twee kinderen van haar collega in gevaar, en wordt de situatie nog nijpender. En in die race tegen de klok doet Erika een nieuwe schokkende ontdekking: er is meer dan één moordenaar.

Over de boeken van Robert Bryndza

‘Intrigerend… de Erika Foster-reeks kan zeker iets toevoegen aan het welgevulde rijk der spannende boeken.’ De Telegraaf

‘Goed nieuws: er is een nieuwe, sterke Britse inspecteur opgestaan: Erika Foster.’ Zin

Het meisje in het ijs is een topthriller die je via onverwachte wendingen meevoert naar een verrassend einde.’ Margriet

Spannende boeken algemeen

3 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Onno van Rijen Hebban Recensent

Huiveringwekkend

door: Onno van Rijen

Koud bloed is het vijfde deel in de serie van Robert Bryndza met als hoofdpersoon Erika Foster. Het is zonder probleem te lezen als standalone, maar wie een goed inzicht wil krijgen in de ontwikkeling van het karakter van deze hoofdpersoon kan het best beginnen met het eerste deel van de serie, Het...

Reacties op: Koud bloed