Kracht en kwetsbaarheid

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Wat betekent het om hoogbegaafd te zijn? Hoe voelt dat? Hoe ziet het dagelijks leven van hoogbegaafden eruit? Waar liepen en lopen ze - telkens opnieuw of nog steeds - tegenaan?

In de afgelopen tien jaar hielden 76 hoogbegaafde volwassenen - niet per se rijk, beroemd, succesvol of stralend gelukkig - gedurende een jaar hun belevingen en ervaringen bij over hun leven als hoogbegaafde. Deze teksten zijn door de auteurs geanalyseerd en samengevat.

Het boek is van belang voor hoogbegaafden die al langer of pas sinds kort weten dat zij hoogbegaafd zijn. Voor hoogbegaafde ouders die hun eigen hoogbegaafdheid willen onderzoeken, zodat zij een goed rolmodel kunnen zijn voor hun hoogbegaafde kinderen. En voor hulpverleners, docenten en personeelsfunctionarissen die hoogbegaafde jongeren en volwassenen begeleiden.

De auteurs, psychotherapeut en psycholoog, zijn sinds respectievelijk 16 en 11 jaar gespecialiseerd in hoogbegaafdheid bij volwassenen. 'Kracht en kwetsbaarheid' is een vervolg op 'Hoogbegaafd. Dat zie je zó!' van de hand van de eerste auteur.

01 januari 2020

Reacties op: Kracht en kwetsbaarheid