Krachtenspel

Gelezen 10 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 9 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Lijsten 1   Topics 0

Een dromerige lentedag in 1978 in een kerkje buiten Cambridge: orgelstemmer Malory valt als een blok voor wiskundegenie Louiza. Meteen echter verliezen ze elkaar uit het oog. Malory krijgt in Rome zijn erfenis: het koninkrijk Septimanië.
Met de opdracht die ene regel te vinden die wetenschap en universum verenigt. En Louiza? Als ze weer opduikt, is ze hoogzwanger en op zoek naar haar geliefde. Vijftig jaar lang voert Levi je dwars door de geschiedenis, om via een goddelijke komedie in Rome tijdens een grootse climax in New York te belanden. Adembenemend en vol humor.

‘Een meesterwerk dat niet in één genre is te vangen, van een levendige virtuositeit vol heerlijke beschrijvingen, mysteries […] en een lange lijst gedenkwaardige, bijzondere personages.’ Booklist*
‘Uiterst intelligent, waanzinnig ambitieus en met een niet te stuiten fantasie […] als je je overgeeft aan deze unieke mix […] word je beloond.’
Publishers Weekly
‘Levi gebruikt veel ingrediënten, met als resultaat een speelse, uitbundige maaltijd door een chef-kok gecreëerd.’
Washington Indepent Review of Books

1 keer bewerkt, laatste bewerking door ilimburg

Angèle van Baalen Hebban Recensent

Zwaartekracht of aantrekkingskracht?

door: Angèle van Baalen 1 like

In welk genre plaats je een roman waarvan titel en subtitel heel veel lijken te verraden maar je ook op het verkeerde been zetten? Een koninkrijk erven is niet dramatisch te noemen, zeker niet als je met slechts een draai van het lichaam de doorslaggevende stem hebt bij een pausverkiezing (Johannes...

Reacties op: Krachtenspel