Krijgerij

Wichard de Krijger schrijft onder Krijgerij al jaren veel en vooral veelzijdige gedichten. Hij neemt de lezer mee in de wereld binnen en buiten zijn hoofd. Scherpe observaties kenmerken deze amateurbioloog. Zijn inspiratie haalt hij uit de hectiek van en de liefde voor het leven.

Zwerven staat voor vrijheid. Leven en denken zonder hier meteen verwachtingen bij te hebben. Gewoon eens zien waar iets je brengt. In verwachtingen schuilen de eerste teleurstellingen, terwijl zwerven je altijd weer weet te verrassen.

www.krijgerij.nl

“Je wilt hem aardig vinden. Je gaat hem aardig vinden. Ondertussen zet hij je aan het denken. Met zijn stijl, waarmee hij vanzelfsprekende mannelijkheid door zijn observaties verbindt met poëzie en humor, wint hij het publiek voor zich. Hij blijft aaibaar en toch voel je de lagen achter zijn woorden. Dat is zijn zeggingskracht. Krijgerij: je raakte mij!"
Fluisterdichter (2020)

Poëzie