Kleintje Krijgerij

Wichard de Krijger schrijft onder Krijgerij al jaren veel en vooral veelzijdige gedichten. Hij neemt de lezer mee in de wereld binnen en buiten zijn hoofd. Scherpe observaties kenmerken deze amateurbioloog. Zijn inspiratie haalt hij uit de hectiek van en de liefde voor het leven. Zwerven staat voor vrijheid. Leven en denken zonder hier meteen verwachtingen bij te hebben. Gewoon eens zien waar iets je brengt.
In Kleintje Krijgerij zijn haiku's en elfjes verzameld in een klein handzaam formaat. Een haiku wordt qua lettergrepen in een 5-7-5 reeks opgebouwd en zijn daarmee beperkend in keuzevrijheid van woorden. Er bestaan nog meer beperkingen die ik niet al te streng heb toegepast. Een Elfje is een ondergewaardeerde dichtvorm in mijn ogen. Het is een vijfregelig gedicht die qua woorden per regel van 1-2-3-4-1 gaat en daarmee te schrijver dwingt veel te zeggen met weinig woorden.

Is Kleintje Krijgerij het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Kleintje Krijgerij