Kunst in het juiste perspectief

S. Farthing
Dit ambitieus opgezette en prachtig vormgegeven boek dient de lezer tot gids langs de belangrijkste kunstwerken ter wereld. De geschiedenis van de kunst wordt per periode behandeld met aandacht voor de verschillende kunstvormen, van de schilder- en beeldhouwkunst tot conceptuele kunst en performances. De handige schematische overzichten van belangrijke culturele gebeurtenissen bieden de lezer een goed historisch kader. Dit boek is geschreven door een internationaal team van deskundigen, bestaande uit kunstenaars, kunsthistorici en conservatoren. Het vormt een toegankelijke en inspirerende inleiding tot de belangrijkste ontwikkelingen in de geschiedenis van de kunst, die aan de hand van fascinerende analyses van de grootste meesterwerken aller tijden aanschouwelijk worden gemaakt. Dit boeiende en schitterende boek biedt inzicht in de meest beeldbepalende kunstwerken die onontkoombaar deel uitmaken van de wereld om ons heen: in de krant die we openslaan, in het museum dat we bezoeken en op de omslagen van de boeken die we lezen. Deze geschiedenis van de kunst is eenvoudigweg onmisbaar voor iedereen die van kunst houdt en er meer over wil weten.

Is Kunst in het juiste perspectief het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Kunst in het juiste perspectief