9200000102248514

Laat het een scheet?

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Duizendpoten doen het, dinosaurussen deden het en jij doet het zeker! Welk dier laat een scheet als hij schrikt? Welk dier beweegt zich voort door scheten te laten? En welk dier laat zulke stinkende winden dat de zwavelgeur die vrijkomt bij het bierbrouwen naar hem is vernoemd? Het antwoord op deze en nog veel meer vragen vind je in Laat het een scheet?: de ultieme gids van alles-wat-je-niet-wist-dat-je-wilde-weten over scheten in het dierenrijk. Het begon allemaal met een simpele vraag op Twitter: “Laten slangen scheten?’ In no time groeide de hashtag #doesitfart uit tot een internationale sensatie en waren tientallen biologen bezig met dit onderwerp. Wist je bijvoorbeeld dat octopussen het niet doen? En dat er meer onderzoek nodig is om uit te wijzen of spinnen het doen? Vogels doen het niet, maar zouden het wél kunnen en haringen doen het om te communiceren met elkaar. Met bijdragen van veel experts en met meer details dan je ooit dacht nodig te hebben over maar liefst tachtig diersoorten. Met dit boekje heb je altijd een antwoord op de prangende vraag: laat dit dier een scheet?

Natuur
Meulenhoff Boekerij