Langs het pad naar de tempel

Langs het pad naar de tempel

Gelezen 19 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 28 Favoriet 0 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 2 Spots 1   Topics 0
Een ooit beroemde zanger die nu aan lagerwal is, gaat op de laatste dag van het jaar naar een oude vlam die hem lang geleden zijn huwelijk kostte. Zij heeft hem uitgenodigd om oudejaarsavond bij haar in de Zweedse hoofdstad te vieren. Ze kijken televisie, naar een avondvullend concert, live vanuit Stockholm. Als zijn vroegere liefde in slaap valt, besluit de zanger te vertrekken. Hij overweegt naar zijn zoon te gaan in de hoop wat van het vader-zoongevoel terug te brengen. Of naar het concert.

'De maatschappelijke bewogenheid van Cornelis Vreeswijk en de artistieke betekenis van zijn werk komen prachtig tot hun recht.' - Cornelis Vreeswijk Genootschap +

Uitgeverij Marmer
19 november 2020
19 november 2020

Geertje Otten Hebban Recensent

De herinnering is vaak mooier

door: Geertje Otten 1 like ebook

Onlangs verscheen het boekje Langs het pad naar de tempel van Hans van den Pol, over de zanger Cornelis Vreeswijk ((1937-1987).

Het nieuwjaarsconcert van 1986 vormde een keerpunt in de carrière van Vreeswijk. Langs het pad naar de tempel speelt zich af op deze avond. Vreeswijk is onderweg naar een...

Reacties op: Langs het pad naar de tempel