Langs Veluwse vestingen

Vestingen en kastelen roepen avontuur op. In onze verbeelding zien we ridders galopperen over ophaalbruggen. Of hangen jonkvrouwen uit de kasteelramen die gered moeten worden. Dat kwam zeker voor, maar dat soort taferelen was niet alledaags. Ook niet in de middeleeuwen. Toch hebben de Veluwse vestingen een rijke geschiedenis en zijn ze enorm boeiend.

In deze gids nemen we je wandelend of fietsend mee langs de Veluwse vestingen. Ze zullen allemaal de revue passeren. Net zoals de landgoederen die met de vestingen verbonden zijn. En niet te vergeten de edelen of historische figuren, de bewoners en families die de gebouwen en landgoederen bevolkten.
We staan kort stil bij de oorsprong van het gebouw. En natuurlijk beschrijven we de routes eromheen. Door prachtige afwisselende landschappen vol bossen, heiden en weilanden. We vertellen ook iets over de natuur onderweg. Geven tips voor onderweg zoals de horeca gelegenheden.

De routes zijn zo gekozen dat het startpunt ook het eindpunt. Je kunt er goed en vrij parkeren. Op zeven locaties (Bennekom, De Steeg, Hoenderloo, Uddel, Leuvenum, ’t Harde en Heerde) zetten wij veertien wandel- en fietsroutes uit. Je komt langs elf Veluwse vestingen

Auteur George Knottnerus schreef de tekst en zette samen met Marijke Barlage de routes uit. Zij maakte ook de foto’s van vestingen en hun omgeving. Peter van der Wijst nam de vogels voor zijn lens.

Is Langs Veluwse vestingen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Langs Veluwse vestingen