Laten we er het beste van hopen

Laten we er het beste van hopen

Gelezen 30 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 31 Favoriet 2 Recensies 1
Non-fictie Artikelen 1 Spots 1   Topics 0

Laten we er het beste van hopen van Carolina Setterwall is een hartverscheurend verhaal over verlies en tegelijkertijd een gevoelige, moderne liefdesgeschiedenis die op zo'n intieme manier beschreven wordt dat het zowel ontroert als confronteert.
Op een ochtend in 2014 ontvangt Carolina Setterwall een onverwachte mail van haar vriend, met daarin zijn computerwachtwoorden, 'voor het geval hij doodgaat'. Het eindigt met: 'Laten we er het beste van hopen.' Vijf maanden later is hij dood.
In twee verhaallijnen, in dagboekvorm, vertelt Carolina over haar liefde voor de introverte maar onweerstaanbare Aksel, vanaf het moment dat ze verliefd op hem werd tot de intense maanden nadat ze hem dood in bed vond. Ze ontkomt niet aan het gevoel Aksel te hard gepusht te hebben en schuldgevoelens achtervolgen haar. Wanneer een nieuwe liefde zich aandient, stelt ze zich de vraag of ze ooit weer kan liefhebben, en tegen welke prijs.
Laten we er het beste van hopen is verpletterende autofictie over schuld, ijdelheid en zelfmedelijden na het plotselinge overlijden van een geliefde. Voor de lezers van Knausgärd.

Literaire non-fictie algemeen
Ambo|Anthos
15 november 2018
01 april 2020

Marvin O. Hebban Recensent

Een witte raaf

door: Marvin O. 2 likes

Carolina en haar vriend Aksel zijn vijf jaar samen als hij onverwacht in zijn slaap overlijdt. Ze hebben nog maar sinds een halfjaar een zoontje, Ivan. Voor Carolina breekt een moeilijke tijd aan, waarin ze niet alleen de dood van Aksel een plaats moet zien te geven, maar ook alleenstaande moeder...

Reacties op: Laten we er het beste van hopen