Weten hoe het werk werkt

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Dit boek gaat over de vragen waar (top)managers en bestuurders in dienstverlenende organisaties voor staan. Het gaat over oplossingen die niets oplossen, maar toch steeds opnieuw gebruikt worden en het dominante managementdenken dat daar achter zit.
'Weten hoe het werk werkt' laat zien dat een fundamentele verandering van een (dienstverlenende) organisatie mogelijk is. Het start met te leren kijken naar de eigen organisatie vanuit het perspectief van de klant. Door zelf het werk in te gaan, en op een systematische wijze te onderzoeken hoe het werk 'werkt' en vooral waarom het werk is zoals het is, kunnen de onderliggende patronen en oorzaken van het presteren van de organisatie helder gemaakt worden.
Deze aanpak vraagt een heel andere manier van denken over werk en het organiseren van werk. Dit boek illustreert met talloze voorbeelden waar je uit kunt komen wanneer je juist als topmanager of bestuurder je eigen denken durft uit te dagen.

Mirjam Coret laat zien dat veel kennis verborgen zit in het werk en dat managers alleen door het werk in te gaan kunnen leren hoe ze hun organisatie en de dienstverlening beter kunnen inrichten om klanten te geven waar ze behoefte aan hebben, en bovendien tegen veel lagere kosten.
Business & Management
Management algemeen