Leve de boekhandel!

Rank 1683 Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 15 Favoriet 0 Recensies 0

Leve de boekhandel! Lockdownverhalen over het theater van de literatuur René Appel, Adriaan van Dis, Rob van Essen, Martien Frijns, Arnon Grunberg, Maarten ’t Hart, Theodor Holman, Mensje van Keulen, Bertram Koeleman, Kees van Kooten, Jeroen van Merwijk, Nelleke Noordervliet, Jente Posthuma, Jaap Scholten, Jan Siebelink, A.L. Snijders, Lize Spit, Rosita Steenbeek, P.F. Thomése, Thomas Verbogt, Lammert Voos, Pieter Waterdrinker en Tommy Wieringa. Half december 2020 kwam de boekenwereld tot stilstand als gevolg van de lockdown. In een cruciale periode voor de boekhandel waren klanten opeens niet meer welkom. Het was voor lezers lange tijd niet meer mogelijk om de rijk gesorteerde boekhandels te bezoeken. Ook auteurs van zich horen. Ontmoetingen met lezers bleven uit en nieuw werk dreigde onopgemerkt te blijven. De boekhandel is tenslotte het theater waarin lezer, schrijver en boekverkoper elkaar ontmoeten en hun verhalen met elkaar delen. Spontaan stroopten 23 auteurs de mouwen op en schreven hun lockdownverhaal ter gelegenheid van de geleidelijke heropening van de boekhandels in Nederland. Leve de boekhandel! is niet alleen een uniek tijdsdocument, maar onderstreept vooral het belang van de boekhandel in onze samenleving.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels
Uitgeverij Sunny Home
02 april 2021
06 april 2021

Reacties op: Leve de boekhandel!