Levenskracht, zelfzorg en persoonlijk meesterschap

Meer dan ooit zijn kennis en andere middelen voorhanden om vitaal, vreugdevol en
vredig door het leven te gaan. Tegelijk kan dit moderne leven ons ook ziek, gestresseerd
en ongelukkig maken. Aan ons de keuze. Hoe maak je die keuze? Hoe ontwikkel
je een levenskracht die van binnenuit komt? Hoe breng je dat concreet in de praktijk?

De kwaliteit van je leven duurzaam verbeteren kan door goed voor je hele zelf te zorgen.
Dit boek laat 10 elkaar aanvullende strategieën aan bod komen die de lichamelijke,
mentale, relationele en spirituele dimensie van jezelf aanspreken. Vanuit die strategieën
wordt er een waaier van 100 kleine, haalbare acties voorgesteld, waaruit je kan
kiezen en die elk een groot verschil kunnen maken.

Hoe ga je daarmee aan de slag? Hoe kom je in actie? Dat kan maar door leiding te geven
aan jezelf. Dit persoonlijk meesterschap vraagt om toewijding, mildheid en inzicht.
Net zoals zelfzorg is ook persoonlijk meesterschap een directe bron van levenskracht.
Het is die levenskracht die ons ertoe aanzet om telkens weer in te zetten op de kwaliteit
van ons leven.

Sven De Weerdt is als doctor in de psychologie gepassioneerd door bewustwording en bewustzijn.
Hij is docent aan de UHasselt, faciliteert leiderschapsontwikkeling aan het UZ Leuven,
is zelfstandig begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen in de sfeer van zelfzorg, persoonlijk
leiderschap en samenwerking. Hij is ook meditatieleraar en auteur van de boeken Cocreatief
leiderschap
( samen met Yves Larock, Garant), Dansen met de wereld (ASP), Ontdek jezelf (Witsand) en De Dans (BoekBoek).

Voor meer info: www.dansenmetdewereld.be

Is Levenskracht, zelfzorg en persoonlijk meesterschap het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Levenskracht, zelfzorg en persoonlijk meesterschap