Lincoln in de bardo
De Standaard:
Humo:

Lincoln in de Bardo

Gelezen 96 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 93 Favoriet 13 Recensies 6
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 4 Lijsten 3 Spots 7 Top25's 9   Topics 0

In februari 1862, twee dagen na zijn dood, wordt de elfjarige Willie Lincoln bijgezet op een begraafplaats in Washington. Die nacht bezoekt zijn rouwende vader, president Abraham Lincoln, de marmeren crypte. Nog een laatste keer wil hij tijd doorbrengen met het lichaam van zijn zoon. Op dezelfde begraafplaats dolen ook talloze geesten rond, mensen van allerlei allooi, die één ding gemeen hebben: ze kunnen nog geen afscheid van het leven nemen. Het bezoek van Lincoln veroorzaakt grote opwinding onder hen. Is er misschien toch een mogelijkheid om terug te keren naar die andere plek?

Een met veel humor en empathie geschreven ontroerend verhaal over rouw, loslaten en acceptatie.

De Geus
10 oktober 2017
10 oktober 2017

Magnifiek schimmenspel

6 reacties 2 likes

George Saunders (1958) kun je niet betichten van een gebrek aan lef. Hij heeft een grote reputatie opgebouwd als schrijver van korte verhalen en van kinderboeken. Hij heeft talloze prijzen gewonnen en is door het toonaangevende TIME opgenomen in de lijst van honderd invloedrijkste personen ter...

Reacties op: Lincoln in de Bardo