Mafiòpoli

Mafiòpoli

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0

Vlak nadat de Nederlandse journaliste Sanne de Boer naar een idyllisch dorp in Zuid-Italië verhuist, wordt er in de buurt een aannemer doodgeschoten. Al gauw blijkt het slachtoffer lid van de maffia. Voor de journaliste stapelen de vragen zich op. Zijn de elektricien en loodgieter die haar huis verbouwen, wel te vertrouwen?
De moord is het begin van een jarenlange zoektocht naar de werkwijze en mores van de 'Ndrangheta, de maffia uit Calabrië. Hoe kan het dat er in een vergeten uithoek van Italië zo'n onstuitbare criminele multinational is ontstaan? En wat maakt de mysterieuze maffia zo ouderwets en provinciaals maar tegelijkertijd modern en grenzeloos wreed?
In Mafiòpoli spreekt Sanne de Boer met dorpsgenoten, spijtoptanten, journalisten, ondernemers en openbaar aanklagers. Ze schetst een onthullend en huiveringwekkend beeld van de uiterst geraffineerde Italiaanse maffia, die haar tentakels over de hele wereld heeft kunnen uitstrekken, ook in Nederland.

Thrillers & Spanning , True crime
True crime