Mag ik u een aanbod doen?

Een mens ziet 1004 advertenties per dag. En die worden allemaal verkocht. Door mensen als Paul Rainey. Advertenties & verkoop, daar draait de wereld om. Totdat het misgaat

Dit is het verhaal van Paul Rainey, een telefonische verkoper van advertenties in (veelal niet-bestaande) vakbladen en boeken. Hij is zo goed als zijn vorige deal. Hij is overtuigd van zijn eigen kwaliteiten, en leeft van zijn rappe tong, te veel bier en sigaretten.

Dan krijgt Paul een aanbod dat hij niet kan weigeren: hij kan met zijn hele team overstappen naar de concurrent. In het geheim wordt alles geregeld, maar op het moment suprême blijkt Paul erin geluisd te zijn: zijn team mag komen, maar voor hem is geen plaats meer. En dan zit hij zonder baan.

Hij durft het thuis niet te vertellen en gaat iedere dag gewoon 'naar kantoor'; een dag die hij meestal drinkend doorbrengt. Totdat tijdens de kerst alles uitkomt Paul moet 's nachts vakken gaan vullen bij de locale supermarkt. Maar hij zint op wraak. Een meesterplan moet hem redden.

Mag ik u een aanbod doen is een moderne tragedie en komedie ineen. David Szalay legt met pijnlijke precisie en groot gevoel voor humor de vinger op de tijdgeest.

'

Is Mag ik u een aanbod doen? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mag ik u een aanbod doen?