9200000092170326

Magische praktijken

Rank 4975 Gelezen 98 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 176 Favoriet 2 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 3 Spots 1   Topics 0
‘Er is een aantal dingen dat Sally Owens zeker weet: Gooi gemorst zout altijd over je linkerschouder. Zet rozemarijn bij het tuinhek. Doe peper door de aardappelpuree. Plant rozen en lavendel, die brengen geluk. Word verliefd als je de kans krijgt.’
Al meer dan 200 jaar krijgen de Owens-vrouwen de schuld van alles wat er misgaat in hun stadje in Massachusetts. Nadat hun ouders zijn verongelukt, worden de zusjes Gillian en Sally Owens opgevoed door hun wereldvreemde tantes, die magische krachten bezitten.
Als buitenstaanders worden ze op school gepest en de zusjes willen niets liever dan vluchten. De een trouwt op jonge leeftijd, de ander loopt van huis weg.
Jaren later brengt een tragedie ze weer samen. En de zusjes leren dat wat er ook gebeurt, ze altijd elkaar hebben.
Magische praktijken is een betoverende roman over liefde, familie, vergeving en dagelijkse betoveringen.

Nicolette Hoekmeijer
Orlando