Mahy

Mahy

Een uitgestrekte rij fabriekshallen in de glooiende heuvels van het Belgische Henegouwen. Hier wordt niets meer gemaakt, behalve geschiedenis. Hier hangt de geur van roest en motorolie.

In het stof staan honderden auto's, bumper aan bumper. Sommige parmantig op stuttende paaltjes, de meeste scheefgezakt op leeggezucht rubber. Legendarische bolides, doordeweekse familiewagens, zwierige sleeën en vergeten vierwielers, elk met een eigen verhaal. Dit is de raison d'être van de familie Mahy uit Gent, drie generaties koppige collectioneurs die een van de grootste collecties oldtimers ter wereld samenbrachten.

Dit boek belicht deze stille stoet van unieke old- en youngtimers. In tegenlicht én in de schijnwerpers. Samen met de verhalen die in hun achteruitkijkspiegels geschreven staan. Verhalen van glorie en verlies, van hachelijke ritten over beroerde wegen en een nooit eindigende zoektocht naar schoonheid op vier wielen. Verhalen zoals ze die al generaties lang vertellen bij Mahy, a family of cars.

Geschiedenis & Politiek
Moderne geschiedenis (1870-heden)