Maisha safari

Mukisa is een leergierige moslimjongen die al vanaf zijn 8e levensjaar stapje voor stapje gerekruteerd wordt om andere kinderen uit de Getto’s van Kampala te ronselen als kindsoldaat. Mukisa heeft een innige band met zijn moeder Ayana en haalt kracht uit het ware geloof en weigert de situatie te accepteren. Als het onhoudbaar wordt, is ontsnappen naar Europa zijn enige kans. Dit betekent alles achterlaten, inclusief zijn moeder en zussen. In Europa valt hij in de handen van mensenhandelaren en moet hij drugs verkopen of zijn lichaam. Ondanks deze ellende blijft hij trouw aan zijn geloof en ziet de obstakels op zijn weg als beproevingen. Lukt het hem om een tweede keer te ontsnappen en een nieuw leven op te bouwen? In dit waargebeurde verhaal stap je als lezer even in het leven van een vluchteling. Hoe is het om ontheemd te zijn en om je aan te moeten passen aan een vreemde wereld? We zoeken allemaal naar geluk. Sluit de Mukisa in en buiten jou in je hart. ‘Als mensen hebben we allemaal een uniek verhaal, dat gemakkelijk verdampt of vervaagt zodra we in algemene termen gaan spreken over bijvoorbeeld vluchtelingen. Dit boek is een krachtig statement dat dit ook anders kan. Door de persoonlijke insteek besef je als lezer wat voor moed, doorzettingsvermogen, wanhoop en potentie er schuil gaat achter een term als vluchteling. Het zorgt voor nuancering en het zien van elkaar als mens.’ André Nijhof Professor Sustainable Business and Stewardship Nyenrode Business Universiteit Met gezamenlijk voorwoord van Annette Nobuntu Mul, Voorzitter Stichting Ubuntu Nederland en Dr. Sabrina Keinemans, Lector Sociale Integratie Zuyd Hogeschool. Geluk zoeken is een universeel mensenrecht

Recensies (2)

Meer recensies

Is Maisha safari het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Maisha safari