De maneschijnsonate

Gelezen 145 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 119 Favoriet 6 Recensies 2
Feelgood Spots 9 Top25's 2   Topics 0
Sumatra, 1902. De rijke landeigenaar Paul ontmoet de knappe, veelbelovende violiste Rose. Het is liefde op het eerste gezicht, maar kort na het begin van hun ontluikende affaire verdwijnt Paul spoorloos. Als Rose ontdekt dat ze zwanger is heeft ze geen keus en biedt ze haar dochtertje ter adoptie aan. De ingrijpende gebeurtenissen hebben grote invloed op haar carrière: ze zal nooit meer spelen.Berlijn, 2009. Lilly krijgt een prachtige oude viool in handen. Als ze op zoek gaat naar de geschiedenis ervan, blijkt die verbonden te zijn met haar eigen familiegeschiedenis

Romantiek
Boekerij
22 juni 2015

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Door lezers

Fabulous Feelgood! / Buddy read: De maneschijnsonate - Corina Bomann
17 augustus 2019 17 reacties
Fabulous Feelgood! / Challenge Categorie #45 - Lees een boek uit twee (of meerdere) tijdsperioden
06 februari 2018 3 reacties
  Meer artikelen van lezers

Recensies

Sanne de Graaf Hebban Recensent

Een meeslepende muzikale zoektocht

door: Sanne de Graaf 1 like
De maneschijnsonate speelt zich af in heden en verleden. Begin twintigste eeuw staat een jonge violiste avond na avond op de bühne voorstellingen te geven. Adembenemend mooi is Rose' vioolspel. Op een avond leert ze een knappe man kennen op wie ze verliefd wordt en een korte nacht samen beleefd....