Marilla

Marilla

Rank 574 Gelezen 6 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 81 Favoriet 0 Recensies 1
Feelgood Spots 1   Topics 0

Een levendige, ontroerende historische roman over een jonge vrouw in negentiende-eeuws Amerika
Marilla Cuthbert is dertien jaar oud als haar leven voorgoed verandert. Haar moeder sterft in het kraambed, en van het ene op het andere moment krijgt Marilla de verantwoordelijke taak om het huishouden draaiende te houden op de boerderij waar ze woont met haar vader en haar broer. In Avonlea – een kleine, hechte boerengemeenschap – biedt het leven een meisje weinig keuzes, hoe slim en ambitieus ze ook is. Marilla’s enige connectie met de buitenwereld is tante Elizabeth, haar moeders zus. Deze sterke, ongetrouwde dame heeft het eiland verlaten en woont in de grootste stad van de provincie, waar ze haar eigen geld verdient als naaister.
Geïnspireerd door haar tante durft Marilla naarmate ze ouder wordt steeds meer te ondernemen. Door liefdadigheidswerk voor een weeshuis dat in het geheim dienstdoet als schuilplaats voor weggelopen slaven, raakt ze politiek betrokken. Daarmee brengt ze haar ontluikende romance met een jongen uit het dorp in gevaar – maar wil ze eigenlijk wel het ene boerenhuishouden voor het andere verruilen? Of durft ze haar dromen te volgen om een verschil te maken in de wereld?
De pers over de boeken van Sarah McCoy

‘Knap verweeft McCoy twee verhaallijnen, met als gemeenschappelijke factor mensen die als vuilnis worden beschouwd.’ Nederlands Dagblad
‘Ze kan uitstekend schrijven. Een sympathieke roman die zeker velen zal boeien.’ NBD Biblion
Het gefluister van de bladeren is weer een historisch prachtboek van Sarah McCoy; een prachtige, bevlogen roman die je niet mag missen!’ Jenna Blum, auteur van Het familieportret

Romantiek
Titia Ram
Boekerij
16 juli 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99 Bestel het e-book € 12,99

Door lezers

Feelgood Club / Nieuw in juli!
01 juli 2019 51 reacties
  Meer artikelen

Lezersrecensies (1)

Weer even terug in het Avonlea van Anne van het Groene Huis

door: Bookish Lifestyle 1 like
Dit verhaal speelt zich af in de jaren voordat Anne ten tonele verschijnt, maar gaat wel over de personages die ook in de boekenserie een belangrijke rol spelen. De belangrijkste personages zijn natuurlijk Marilla en Matthew die we volgen tijdens hun leven vanaf hun jonge jeugdjaren tot het moment...