Meditatie

In dit eerste deel van zijn twee boeken over meditatie neemt Anandajay je mee langs alle achtergronden van en inzichten in de waarde van meditatie op traditioneel, filosofisch en psychologisch gebied en op het vlak van spiritualiteit en yoga. Gedetailleerd brengt hij daarbij de inhoudelijke overlappingen tussen zijn vorm van meditatie en het klassieke werk van Patanjali naar voren. Het boek bevat daarom ook zijn bijzondere vertaling van de Yoga Sutra van Patanjali, zoals deze traditioneel zijn opgetekend in strofes, in zowel het Devanagari-schrift als in het Sanskriet met daarbij de Nederlandse vertaling. Verder beschrijft hij de kracht van het spirituele licht, dat door meditatie vrijkomt en hoe dat helend op je algehele menselijke bestaan en de wereld om je heen inwerkt. Natuurlijk introduceert hij je ook in de vier fases van zijn Light of Being-Meditation en geeft hij je een grote reeks voorbereidende en gemakkelijk toepasbare meditaties om met de diepgang van de meditatiebeleving vertrouwd te raken. Je wordt je niet alleen maar begeleid in hoe je met meditatie om zou kunnen gaan, ook wordt er ingegaan op hoe je je voor de helende zegeningen van meditatie kunt openen.

Religie & Spiritualiteit
Oosterse oefeningen (yoga, tai-chi e.d.)
Brave New Books
11 maart 2021