Meervoudig afwezig

Meervoudig afwezig

Gelezen 11 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 2 Spots 4   Topics 0

In haar vierde bundel wordt Ester Naomi Perquin persoonlijker en scherper terwijl ze onderzoekt wat het betekent om ergens te vertrekken. Waar ze in eerder werk graag in andermans hoofd verdween (een stem gaf aan vreemden, verschoppelingen en fabels) vraagt ze zich nu af waarom ze die beweging eigenlijk zo graag wilde maken. Wat blijft er van ons achter wanneer een deur dichtslaat? In haar vierde bundel is Perquin aanweziger dan ooit.

Voor haar poëzie ontving Ester Naomi Perquin (1980) onder meer de Liegend Konijn Debuutprijs, de Anna Blamanprijs, de Lucy B. en C.W. van der Hoogtprijs en de J.C. Bloemprijs. Haar bundel Celinspecties werd bekroond met de VSB Poëzieprijs. In 2014 verscheen haar verhalenbundel Binnenkort in dit theater. Ze is sinds 2015 de vrijdagnachtpresentator van het programma Nooit meer slapen op Radio 1. Eerder dit jaar verscheen Jij bent de verkeerde en alle andere gedichten tot nu toe, een tussentijds verzameld werk.

Poëzie
Poezie
Uitgeverij G.A. Van Oorschot B.V.
07 december 2017

Lezerswaarderingen