Meestervervalsers

Meestervervalsers

Thrillers & Spanning   Topics 0
Tientallen kunstexperts bestempelden De Emmaüsgangers van Han van Meegeren als een van de mooiste schilderijen van de jonge Johannes Vermeer. Eerder oordeelde kunsthandel Duveen over hetzelfde doek: 'This is a rotten fake.'
Bert Voskuil schreef de beste, onwaarschijnlijkste, spannendste, maar altijd waargebeurde verhalen over de grootste meestervervalsers op. Velen van hen liepen uiteindelijk door een stommiteit tegen de lamp.
Dit boek gaat over de Nederlander Jobst Frese, de meest productieve vervalser ooit. En over de ongestrafte Eterman, die gespecialiseerd was in Hollandse meesters. Waarom verstopte Tom Keating boobytraps in zijn vervalsingen waardoor het woordje 'fake' oplichtte?
In dit boek ook het verhaal van Mark Landis, die zijn vervalsingen gratis weggaf aan musea, waar ze jarenlang als authentiek werk te bewonderen waren. Kunstkenners betaalden miljoenen voor vervalsingen van John Myatt, die hij met supermarktverf schilderde. En verkoopt meestervervalser Geert Jan Jansen onder eigen naam (vervalste) kunst die hij in China laat schilderen?

Thrillers & Spanning , True crime
True crime