Meisje

Meisje

Rank 9377 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 14 Favoriet 0 Recensies 0
Nadat ze wordt gevangen, ontvoerd en uitgehuwelijkt aan een lid van Boko Haram, is de jonge hoofdpersoon van deze roman onderdeel van een gemeente die wordt geregeerd door niets anders dan bruut geweld. Ze is zelf nog niet eens volwassen, maar wordt gedwongen om voor zichzelf en haar pasgeboren kind op te komen. Te midden van deze chaos en waanzin biedt zich opeens een mogelijkheid tot ontsnappen aan. Deze tocht leidt haar echter naar nieuw gevaar en meer ontberingen, door de bossen en de onvergeeflijke wildernis van noordoostelijk Nigeria, om te eindigen bij een samenleving die weigert de realiteit onder ogen te zien. Hoe kunnen we liefhebben in een wereld die op losse schroeven staat? Hoe moeten we de barbaarse acties van onze vijanden begrijpen en vergiffenis voelen voor misdaden die uit naam van een ideologie worden gepleegd?

Meisje is het hartverscheurende portret van een jonge, sterke vrouw die op verbijsterende wijze weet te overleven in een gruwelijke
omgeving.
Uitgeverij De Bezige Bij b.v.
07 november 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99 Bestel het e-book € 12,99

Door lezers

Prowisorio Leest / Girl / Meisje van Edna O'Brien