Meisje in Dior

Clara is een bevlogen modejournaliste en gidst ons door de coulissen van het modehuis Dior. Op 12 februari 1947 verdringt de beau monde van Parijs zich op de Avenue Montaigne om een glimp op te vangen van het allereerste defilé van een zekere Christian Dior. De show begint met een wervelwind van wijd uitlopende rokken. De monden vallen open en het wordt één grote triomf. Carmel Snow van Harper’s Bazar roept het uit: ‘It’s quite a revolution, your dresses have such a new look!’ De carrière van de couturier is gelanceerd en ook Clara’s verhaal kan beginnen... In de voetsporen van moderecensente Clara wervelt de graphic novel Het meisje in Dior door de coulissen van de modewereld en de haute couture.

Is Meisje in Dior het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Meisje in Dior