Meisje met negen pruiken

Gelezen 374 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 91 Favoriet 5 Recensies 13
Literatuur & Romans Lijsten 13 Spots 1   Topics 0
Meisje met negen pruiken is het ontroerende en ontwapenende dagboek van een meisje dat op jonge leeftijd vecht tegen een dodelijke vorm van kanker. Sophie van der Stap schreef een aangrijpend verslag over de 54 weken waarin ze chemotherapie onderging.

Openhartig én met humor vertelt ze over doktersintriges en geroddel van zusters, kaal worden en wenkbrauwen stiften, daten en verliefd zijn op dokter K, pruiken shoppen en dansen in nachtclubs, maar ook over de gewenning, haar onzekerheden, angsten en, onvermijdelijk, de dood. Haar negen pruiken geven haar elk een ander gevoel en een andere persoonlijkheid, en helpen haar haar ziekte te overwinnen.

Meisje met negen pruiken verscheen wereldwijd in verschillende edities, en werd overal een bestseller. Ook de internationale verfilming trok volle zalen.

Sophie van der Stap (Amsterdam, 1983) woont en werkt in Parijs. Ze publiceerde na Meisje met negen pruiken verschillende andere boeken, en schrijft regelmatig in tijdschriften en kranten.

‘Ze beschrijft het mooi, soms tussen neus en lippen door, soms expliciet.’
Het Parool

‘Sophie is amusant, uitdagend en brutaal.’
Dagblad de Limburger

‘Readers will swiftly be drawn into this beautifully written story of a brave and quite fascinating young woman.’
Publishers Weekly

Prometheus
25 augustus 2006
14 augustus 2013

1 keer bewerkt, laatste bewerking door marmaa

Reacties op: Meisje met negen pruiken