Met haken en mooie ogen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
‘Met haken en mooie ogen’ vormt de neerslag van wat er zich dagelijks rondom de dichter afspeelt. Hoewel niet afkerig van het experiment, tracht hij zich in een leesbare taal uit te drukken. Belangrijke facetten van zijn belangstelling zijn liefde en erotiek, in een mix van passie en humor. Net als verf op een doek of het geluid van een instrument, beschouwt Cel Overnberghe tekst als een kneedbare materie die hij naar zijn hand wil zetten.

Cel Overberghe (Antwerpen, 1937) verdiende zijn sporen ruimschoots als beeldend kunstenaar en jazzmuzikant, met talrijke tentoonstellingen en concerten in binnen- en buitenland. Het intuïtieve vormt een constante in zijn werk. Taal wordt er de derde materie, waarmee Cel zich in zijn gedichten plastisch en ritmisch weet uit te drukken. Ondanks de oververzadigde markt, laat hij zijn poëtisch commentaar graag op de lezer los.

Poëzie
Poezie
Skribis - Nevelland Graphics
25 juli 2021
25 juli 2021

Reacties op: Met haken en mooie ogen