Meta is haar naam

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 0
Meta is haar naam is een roman over een zoektocht naar antwoorden op het verlies. Tijdens haar studie verliest de dochter haar moeder op raadselachtige wijze. Thema’s als de dood, verdriet en woede in een openhartige tocht langs gedachten en gevoelens in de fase van rouw.
Meta is haar naam is de vierde roman van Michael Tedja (1971). Eerder schreef hij de romans A.U.T.O.B.I.O.G.R.A.F.I.E. (2003), Hosselen (2009), Briljante man (2018) en de dichtbundels De Aquaholist (2005), Tot hier en verder (2013), Regen (2015) en Exclusief (2019). In 2020 werd Tedja de Jana Beranováprijs toegekend.

Over Briljante man:
Door zijn unieke karakter en vaak geslaagde uitwerking stijgt de roman ver boven de middelmaat uit. Sven Vitse

De roman is te lezen als één grote stream of consciousness, in de traditie van grote schrijvers als Virginia Woolf, William Faulkner of Fjodor Dostojevski. Het is soms vermoeiend of irritant, dan weer scherpzinnig en meeslepend. Thomas van den Bergh

Een ongewoon boek, en dat vonden zowel de lezer als de auteur die ik ben een verademing, van iemand die zich met briljante man en macht tegen eenvormigheid en gevangenschap verzet. Annelies Verbeke

IJzer
29 april 2021
29 april 2021

Reacties op: Meta is haar naam