9789403636719_front

Mick, Suus & Hummer

Junior   Topics 0

Wat doe je als je drie zwerfkatjes van ongeveer vier weken oud vindt, die door hun moeder zijn achtergelaten? Het overkwam de schrijfster, die op een mooie zonnige vrijdagochtend een klaaglijk gemiauw hoorde onder het raam van haar werkkamer. Natuurlijk wil ze deze kleine wezentjes opvangen en een goed tehuis bieden. Daar denken haar twee honden echter heel anders over. En ook de kittens zelf houden er zo hun eigen ideeën op na. Het verhaal wordt verteld door Hummer, de brutaalste kat uit het nest. Hummer ziet de noodzaak in om zich aan te passen aan hun nieuwe omgeving, en begeleidt haar broertje en zusje hierbij. Dit is echter niet eenvoudig. Vooral niet als haar zusje ziek blijkt te zijn, en het uiteindelijk niet overleeft. Met humor en een scherp opmerkingsvermogen schetst Hummer de manier waarop drie zwerfkatjes uit weten te groeien tot twee volwaardige huiskatten.

Kind & Jeugd
Non-fictie kinderboeken (<12 jaar)
Mijnbestseller.nl
11 november 2021