Mijn dochter, mijn kind

David Ratte
"Ik ben geen racist hè, maar..." En dan volgen vaak de meest gore opmerkingen aan het adres van iemand die onder een ander gesternte geboren is, zeker als de schrijver zich achter de anonimiteit van een online nickname kan verbergen. Verwensingen, halve waarheden en fake news overspoelen onze schermen en iedereen zien we achter zijn of haar eigen grote gelijk hollen. De nuance is weg, het ligt altijd aan de ander...

Catherine is ook geen racist... Totdat dochter Chloé de liefde van haar leven tegenkomt in de persoon van Abdelaziz, een jonge moslim met roots in Algerije. Terwijl vader Michel alles gemakkelijk een plaats weet te geven, krijgt Catherine het alsmaar moeilijker met het idee en doet ze alle moeite om het prille koppel stokken in de wielen te steken. Als dan het onvermijdelijke gebeurt, zijn er plots weer heel wat plooien die gladgestreken moeten worden en zet men de onderlinge relaties herhaaldelijk op scherp.

Is Mijn dochter, mijn kind het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Mijn dochter, mijn kind