Mijn leven als mens

Mijn leven als mens

Rank 2731 Gelezen 59 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 102 Favoriet 2 Recensies 4
Literatuur & Romans Newsroom 1   Topics 0

‘Gisteren ben ik doodgegaan, onverwacht en banaal, met mijn hoofd op een harde tegelvloer die een optische illusie vormt van kubussen.’ Zo begint de achttienjarige Dinka vanuit het hiernamaals te vertellen. Al meteen komt ze daar haar bij de geboorte overleden tweelingzusje tegen, dat ze altijd heeft gemist. Samen zien ze hoe Dinka’s korte leven verliep, in de schaduw van haar dode zusje en op de drempel van de nieuwe eeuw. Ze wordt verliefd op Mier, een werelds meisje dat na een onstabiel verleden niet alleen met Dinka verbondenheid zoekt. Als blijkt dat haar naïeve vertrouwen is geschaad, neemt Dinka het heft in eigen handen.
Mijn leven als mens is een roman als het leven zelf, met humor en hartzeer, over verraad en vertrouwen, over hechten en loslaten. Joke van Leeuwen op haar best.

Querido
02 maart 2021
02 maart 2021

Lieke Roovers Hebban Recensent

Speels en fris

door: Lieke Roovers 2 likes ebook

Joke van Leeuwen (1952) is een veelzijdige auteur en illustrator. Ze schrijft romans, poëzie en kinderboeken. Haar werk is al vele malen bekroond met literaire prijzen. Mijn levens als mens is haar nieuwste roman, waarin een jonge vrouw na haar dood terugkijkt op haar leven.

"Gisteren ben ik...

Reacties op: Mijn leven als mens