Mijn moeder en ik

Op 12 mei vieren we de Dag van de Verpleging. Hét moment om stil te staan bij het waardevolle werk van alle verplegers en verzorgers in Nederland, en bij Florence Nightingale, grondlegster van de verpleegkunde.
Ter gelegenheid van deze bijzondere dag is de bundel Mijn moeder en ik samengesteld, met daarin verhalen van Hugo Borst over zijn moeder die aan dementie lijdt, en die hij met zijn familie als mantelzorger ondersteunt.
Op ontroerende en ook tragikomische wijze schrijft hij over de ingrijpende gevolgen van haar aftakelende geest en haar onvermijdelijke verhuizing naar een verpleeghuis. Een liefdevol portret van een moeder en haar zoon.

Verpleegzorg is een onderwerp dat Hugo Borst aan het hart gaat, hem zelfs naar politiek Den Haag bracht. Samen met Carin Gaemers schreef hij het manifest Scherp op ouderenzorg, over hoe het beter moet in de zorg. Het manifest werd door meer dan 100.000 mensen ondertekend en wordt unaniem ondersteund door De Tweede Kamer.

Is Mijn moeder en ik het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn moeder en ik