Hard gras 71, April 2010

In de zomer van 2009 kozen de fans van Arsenal het doelpunt dat Dennis Bergkamp maakte op 2 maart 2002 tegen de arme voorstopper Dabizas van Newcastle, tot mooiste Arsenalgoal ooit. Je kunt er nog zo vaak naar kijken, het blijft gissen naar wat er
precies gebeurt. In de hele manoeuvre, overigens uitgevoerd na een sprint van vijftig meter, gaan misschien wel vier tegendraadse bewegingen schuil. Dennis Bergkamp vertelt aan David Winner, onze Londens/Romeinse correspondent, gedetailleerd over zijn meesterstuk.Ook over zijn belevenissen met Wenger, Cruijff en Van Gaal overigens.
Toevallig komt een ander klassiek doelpunt, dat van Maradona tegen Engeland, in maar liefst drie verschillende verhalen in dit nummer voor. De goal is vierentwintig jaar oud en bewijst tot op de dag van vandaag dat voetbal van alle teamsporten de meest individuele is.

Is Hard gras 71, April 2010 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hard gras 71, April 2010