Mijn naam is Leon

Mijn naam is Leon

Gelezen 41 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 19 Favoriet 1 Recensies 7
Literatuur & Romans Lijsten 2   Topics 0
De depressieve en verslaafde Carol woont met haar zoontje Leon in een kleine sociale huurwoning in een achterstandswijk van Londen. Ze is nauwelijks in staat om een moeder te zijn voor de negenjarige Leon, en hij is er helemaal aan gewend om voor zichzelf en voor haar te zorgen. Eigenlijk zijn hun rollen omgedraaid, en dat neemt alleen maar toe als zijn jongere broertje Jake wordt geboren.
Terwijl Carol niet meer uit bed wil komen, leert Leon met vallen en opstaan hoe je een pasgeboren baby moet verzorgen. Hij verschoont Jake, geeft hem de fles en brengt hem in slaap. Leon wil maar één ding: dat ze samen blijven - maar de kinderbescherming heeft daar andere ideeën over. Mijn naam is Leon is een aangrijpend verhaal over de onvoorwaardelijke liefde van een kind voor zijn moeder en pasgeboren broertje.

Cargo
23 maart 2017
23 maart 2017

Hartverscheurend debuut over racisme, familie en liefde

door: Suzan Voncken 1 reactie 1 like

De negenjarige Leon is in de zevende hemel wanneer zijn broertje Jake geboren wordt. Dat hij erg veel voor hem moet zorgen, is misschien vermoeiend, maar maakt hem weinig uit. Totdat andere mensen voor hen beslissen dat ze beter niet bij hun moeder kunnen wonen en ze in een pleeggezin geplaatst...

Reacties op: Mijn naam is Leon