Mijn vriend Leonard

De vaderfiguur is Leonard, een rijke, malverserende zakenman. De zoon is James, afgekickt na een jarenlange alcohol- en drugsverslaving. De twee hebben elkaar leren kennen in de kliniek. Aan het begin van het boek heeft het noodlot James opnieuw hard toegetakeld. Hij heeft geen geld, is bang voor zijn omgeving en lijkt volledig te gronde te gaan, als Leonard weer in zijn leven opduikt. Vanaf dat moment kan James het leven voor het eerst sinds tijden weer positiever tegemoet zien: Leonard sleept hem mee in een avontuur dat groots, spannend en romantisch is. Na het wereldwijde, overweldigende succes van In duizend stukjes, dat zelfs twee jaar na verschijning door Ophra Winfrey in haar Boekenclub werd ontdekt, is Mijn vriend Leonard het even warme en humorvolle als intense boek over een bijzondere vriendschap, waarin James Frey zijn schrijverschap definitief bewijst, geschreven in een directe, overrompelende stijl.

Is Mijn vriend Leonard het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn vriend Leonard