Moeder en zoon

Een zoon neemt zijn moeder mee naar Sint-Petersburg. De zoon wil een schilderij van Rembrandt zien, onderdeel van een unieke collectie. Onderweg naar het museum stelt de zoon zich vragen over thuiskomen. Waarom kwam hij zo weinig thuis? Wat betekent thuiskomen? Hij geniet van de aanwezigheid van zijn moeder.
Ze drinken koffie en praten over van alles en nog wat. Samen kijken ze naar het schilderij van Rembrandt en het commentaar van zijn moeder geeft hem richting om opnieuw thuis te komen en het contact met zijn ouders ten volle aan te gaan.

Abdelkader Benali las Eindelijk thuis van Henri Nouwen en schreef dit verhaal geïnspireerd op zijn ervaringen met thuiskomen en de relatie tot de ouders. Wat is gastvrijheid in onze tijd?
En hoe moeten we het begrip 'erfdeel' uit de parabel van de Thuiskomst van de Verloren zoon interpreteren? Een reis door de diepe emoties die ons binden aan wie we zijn en wat we willen zijn.

Is Moeder en zoon het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Moeder en zoon