Morgen stap ik eruit

Rank 3384 Gelezen 5 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 20 Favoriet 0 Recensies 2
WIL JE ER ALSJEBLIEFT BIJ ZIJN?
In Morgen stap ik eruit blikt Linde terug op de strijd die ze leverde samen met haar manisch depressieve echtgenoot Wester. Uiteindelijk is er voor hem nog maar één uitweg. Hij regisseert zelfstandig en in overleg met enkele naasten zijn dood en vraagt Linde erbij te zijn. Maar hoe laat je iemand die je lief is los?

Vervolgens wordt zij beschuldigd van moord en hulp bij zijn zelfdoding. Hoe meer mensen zich van haar afkeren hoe meer geheimen ze van Wester ontdekt, tot aan een schaduwweduwe toe.

In grote verwarring zoekt ze naar de achtergronden die leidden tot Westers suïcide, nog steeds een groot taboe in onze samenleving. Ze schrijft hoe het is om te leven met een partner met psychiatrische problemen en hoe de verschillen van inzicht over zijn zelfeuthanasie leidden tot  ingrijpende gevolgen voor haar, haar gezin, familie en vrienden.

Linde laat met dit waargebeurde en ontroerende verhaal het belang zien van het blijven delen wat ons in gedachten zo bezighoudt. Juist bij de mensen die dichtbij staan en die we het hardste nodig hebben, schrikken we terug voor het eerlijke gesprek.

Dit openhartige en noodlottige verhaal over leven, gezondheid, tegenslag, sterven, veerkracht en een liefde zonder einde, kan een hulpmiddel zijn om te praten mét of over mensen in rouw, mensen met een doodswens of mentale problemen.

Mens & Maatschappij
Rouwverwerking
Blomster
22 december 2020
07 januari 2021

Reacties op: Morgen stap ik eruit