Mythos

Rank 1284 Gelezen 669 Aan het lezen 136 Wil ik lezen 688 Favoriet 56 Recensies 18
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 5 Spots 8 Top25's 40 Hebban 1000 376   Topics 0

Losbandigheid, lust en liefde, moord en doodslag, triomfen en tragedies; de Griekse mythen en sagen zijn wilder en woester dan het leven zelf. Deze verhalen bieden alles wat een lezer zich kan wensen. De oude Grieken inspireerden onder anderen Shakespeare, Michelangelo, James Joyce en Walt Disney. In de handen van Stephen Fry komen de verhalen opnieuw tot leven. We worden verliefd op Zeus, we aanschouwen de geboorte van Athena, we zien hoe Kronos en Gaia wraak nemen op Ouranos, we huilen met koning Midas en we jagen met de even beeldschone als meedogenloze Artemis. Stephen Fry haalt deze verhalen op uit de oudheid en geeft ze hun welverdiende plek in onze moderne tijd.

Thomas Rap
08 maart 2018
07 maart 2018

Anne Oerlemans Hebban Recensent

Toegankelijkheid voorop bij meesterverteller Fry

door: Anne Oerlemans 17 reacties 6 likes

De Britse acteur, journalist, comedian en auteur Stephen Fry (1957) brengt een hervertelling van de Griekse mythen uit en – zo leest de achterflap – “geeft ze hun welverdiende plek in onze moderne tijd”. Natuurlijk is Fry niet de eerste die de Griekse verhalen op papier zet, vele dichters en...

Reacties op: Mythos