Na de winter

NRC:

Na de winter

Gelezen 31 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 26 Favoriet 1 Recensies 7
Literatuur & Romans Artikelen 2 Spots 3   Topics 0

Twee levens, twee steden. In New York probeert Claudio met strakke routines het chaotische stadsleven in te dammen en zijn verleden in Cuba los te laten. De jonge Mexicaanse Cecilia krijgt een studiebeurs in Parijs, waar ze een nieuw leven begint. Ze houdt ervan om mensen te observeren en alleen te zijn. Als de strenge winter aanbreekt, trekt ze zich terug in haar flat.

Dan leren Claudio en Cecilia elkaar kennen, een ontmoeting als een bliksemschicht. Het lijkt de liefde van hun leven. Maar al snel slaat dat gevoel om in haat. Opnieuw alleen, terug in New York en Parijs, breekt de lente aan.

Signatuur
14 januari 2016
14 januari 2015

De schoonheid en broosheid van het leven

door: Anna Husson 1 reactie

De populaire Colombiaanse schrijver Juan Gabriel Vásquez (1973) prees de Mexicaanse schrijfster Guadalupe Nettel om haar ‘wonderlijke’ verhalen en de persoonlijke en unieke universums in haar romans. De in 1973 in Mexico geboren schrijfster heeft Spaanstalige literatuur in Mexico gestudeerd en...

Reacties op: Na de winter