Nachtlied

Nachtlied

Gelezen 28 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 46 Favoriet 0 Recensies 12
Literatuur & Romans Artikelen 1 Spots 3   Topics 0

Nachtlied’ van Barbara Taylor is het waargebeurde verhaal van een tragisch ongeluk en de gevolgen daarvan binnen een gezin. Bijna al haar dorpsgenoten geven de achtjarige Violet de schuld van de dood van haar zus Daisy. Terwijl haar vader Owen zijn troost zoekt bij de drank en zijn gezin in de steek laat, valt haar moeder Grace in de armen van Smart, een denkbeeldig personage dat al sinds haar kindertijd opduikt wanneer ze het moeilijk heeft. Wanneer Grace tijdens een onverwachte sneeuwstorm van een te vroeg geboren kindje bevalt, is ze volledig aangewezen op de zorg van Violet. Barbara Taylor is docente Engels in Scranton, Pennsylvania. ‘Nachtlied’ is haar debuutroman.

Mozaiek
27 augustus 2019
27 augustus 2019

Marieke Scheers Hebban Recensent

Historische roman vol drama, geloof en hoop

door: Marieke Scheers 1 like

Barbara Taylor woont in Scranton, Pennsylvania en is docente Engels. Haar debuut Sing in the Morning, Cry at Night (2014) is vertaald naar het Nederlands door Gerda Lok-Bijzet onder de titel Nachtlied (2019). Het is gebaseerd op een waargebeurde familiegeschiedenis.

Het verhaal speelt zich af in...

Reacties op: Nachtlied