Naomi, wat kies ik voor haar?

Naomi, wat kies ik voor haar?

De jongvolwassen Naomi heeft een verstandelijke handicap en kampt met autisme en epilepsie. Haar moeder stelt in dit boek vragen waar iedere ouder van een zorgafhankelijk kind mee worstelt. Je weet dat er een moment komt waarop andere mensen voor je kind moeten gaan zorgen. Maar hoe vind je dan de meest geschikte plek? Waar krijgt je kind een goed leven en wat betekent dit? Hoe maak je als ouder de juiste keuze? En zijn er parallellen met keuzes waar Naomi’s leeftijdgenoten voor staan?

Wilma Klaassen: “Als je een kind krijgt met een meervoudige handicap, staat je wereld op zijn kop. Ik vertel over mijn dochter die nu in een dorpsgemeenschap woont waar het leven veilig en eenvoudig is. En over het ingewikkelde proces dat aan onze keuze voor deze plek voorafging.”

Wilma schrijft als moeder en vanuit haar achtergrond als zorgprofessional. Dat maakt dit boek herkenbaar voor ouders in eenzelfde situatie, maar ook relevant en belangrijk voor iedereen die in de zorg werkt of daarin een opleiding volgt.
Waargebeurde verhalen
Uitgeverij Timon