Napolen, adieu

Op de televisie speelt een soap die zich afspeelt in een koninklijk paleis. Een werkloze vader en moeder zijn hevige fan en willen geen aflevering missen. Koste wat kost. Een koninklijke familie kijkt ook graag naar een soap, liefst a la 'Familie' of 'Thuis'. De prins is een hevige fan en wil geen aflevering missen. De troonopvolger wil zo snel mogelijk op de troon zitten en met de hulp van zijn bevallige echtgenote vinden ze een medestander in de minster van Defensie. Maar wat zijn de gevolgen van de ontdekking dat de koning een onwettig kind heeft rondlopen en laat dat kind dan ook nog eens geadopteerd zijn door ons werkloos gezinnetje? Dan wordt het een theatersoap. Zonder het te beseffen zitten de twee families naar elkaars 'leven' te kijken. Langzaam wordt de fictie realiteit (of omgekeerd?) en vermengen zich beide levenslopen tot een geheel van intriges en complotten.

Is Napolen, adieu het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Napolen, adieu