Natte Dijen 2

In dit deel 2 zijn nieuwe verhalen uit het leven van Seppe Toorop gebundeld en wordt soms aangehaakt op een verhaal uit deel 1, zonder de noodzaak die gelezen te hebben. Vrijdenker Seppe Toorop ontdekt dat het hellende pad van ‘hoe het hoort’ ook een dalende variant kent met ‘hoe het kan’. Luchtig in de liefde en toch trouw? In Natte Dijen, deel 1 is duidelijk geworden dat de heersende moraal best een beetje kan worden opgeschut en vooral, dat Toorop daar opvallend makkelijk bijstand in vindt. In dit tweede deel is er geen reden om gas terug te nemen. De lezer doorkruist het leven van Seppe Toorop in willekeurige tijdsvolgorde maar met deze rode draad, dat het om de liefde gaat en misschien meer nog, om dat wat ons allemaal bezighoudt als hormonen in het spel zijn, de seks. Ook nu weer vechten hormonen, ruggengraat en uitdaging bij Toorop om de eerste plaats. Een sterke ruggengraat is mooi, maar als die via het kruis en met slappe knieën overeind moet worden gehouden gaat het toch mis. Mis? Dat ligt eraan hoe je tegen de moraal aankijkt. Het verschaft Seppe in elk geval veel plezier.

Natte Dijen is een verzameling in delen van losse verhalen, rond de liefde en het bedrijven ervan. Het is geen exposé van ongekende standjes en een veelvoud aan variaties. De werkelijkheid beperkt zich immers meestal tot wat zich door gemakzucht laat leiden. En dat geeft Seppe al handenvol werk.

Is Natte Dijen 2 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Natte Dijen 2