Nausicaa 1

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Nausicaä is een manga van de hand van Hayao Miyazaki die beroemd bij de amine fans is dank zij tekenfilms als Spirites Away en Howl's Moving Castle. Nausicaä is de prinses van een kleine nederzetting. Het meisje is nog jong maar geeft blijk van een snelle, ontwikkelde geest en heeft vooral veel voeling met al wat leeft, zowel mensen als planten en insecten. Na de zeven Dagen van het Vuur, een oorlog die de industriële wereld geheel vernietigde, pollutie veranderde het aanzicht van de aarde naar een woestijnachtig gebied dat alsmaar sneller werd opgeslorpt in een groot bos waarin geen menselijke leven mogelijk was. De twee grote rassen in de nieuwe wereld, de Tolmeken en de Dorks hebben elkaar de oorlog verklaard. Nausicaä zal ten strijde trekken in plaats van haar zieke vader nadat hun bondgenoten de Tolmeken hulp hebben geëisd. Maar ze zal haar eigen agenda afwerken en zal zich niet zomaar voor de kar van Tolmeken of de Dorks laten spannen. Nausicaä ziet in dat er iets fundamenteels moet wijzigen en met haar onaangetast geloof in de natuur voert ze haar eigen oorlog

Stripboeken
Strips algemeen