Niemandsland

Gelezen 40 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 10 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0
Op een hete dag in de zomer van 1979 loopt de negenjarige Suleiman met zijn moeder over het marktplein in Tripoli. Ineens ziet hij aan de overkant van het plein zijn vader staan. Waarom zwaait hij niet? En waarom komt hij niet naar huis terwijl hij weet dat Suleimans moeder op instorten staat?
Niemandsland vertelt het verhaal van een jongen die opgroeit in de angstaanjagende en verwarrende wereld van het Libië van Khaddafi. Vrienden en familie verdwijnen en worden geëxecuteerd; een mysterieuze man hangt de hele dag rond het huis en stelt vreemde vragen; en zijn moeder, die aan een geheimzinnige ziekte lijdt, verbrandt al hun boeken.
Niemandsland is een universeel verhaal over de liefde en de toewijding van een kind voor zijn ouders. Het is een onvergetelijke roman over een jongen die opgroeit in een gezin dat verscheurd raakt door geheimen en verraad. Niemandsland is beeldend geschreven en diep ontroerend.

Manik Sarkar
Meulenhoff Boekerij B.V.