Niet te geloven!

Niet te geloven!

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Als Pieter (58) zijn goedlopende en zeer winstgevende reclamebureau aan zijn twee zoons Arend (33) en Rudy (31) verkoopt, denkt hij dat hun toekomst verzekerd is. Zelf vertrekt hij voor een halfjaar naar Itali?, samen met zijn vrouw Angela (58). Helaas zijn de berichten die hij daar ontvangt over het familiebedrijf niet positief. Het dreigt zelfs failliet te gaan.
Angela kan maar niet begrijpen dat twee zoons die hetzelfde zijn opgevoed, zo verschillend in het leven staan en zo verschillend met zaken omgaan. De een wil alleen maar meer geld en meer macht. De ander is juist heel gevoelig en creatief. De vrouwen met wie ze getrouwd zijn, vertonen dezelfde trekjes. Simone wil alleen maar mooi en duur, terwijl Elleke van gezelligheid houdt en samen dingen wil ondernemen.
Beide zoons hebben twee dochtertjes, die alle vier op dezelfde basisschool zitten.
Ze waren een hechte familie zolang Pieter aan het hoofd van de zaak stond, maar met een dreigend faillissement in aantocht, is het moeilijk nog lief en aardig met elkaar om te gaan.

Maart 2013 overleed Hetty Luiten na een kort ziekbed.
Deze roman zal posthuum worden uitgeven.
Hetty Luiten behoort tot de meest uitgeleende auteurs van Nederland!

De pers over Je blijft altijd welkom:
"Mooi verhaal...personages met fijnzinnige details. Romantisch, spannend ?n dramatisch. ...Zeer herkenbaar. Eenvoudige, vlotte stijl is voor een breed publiek dat realistische familiebelevenissen verkiest".(Patricia Moons voor Biblion)
De pers over Nieuw geluk:
"Met oog voor sprekende details weet de auteur als geen ander gewone gezinnen, dagelijkse situaties, levensechte gevoelens en innemende karakters te beschrijven". (Patricia Moons voor Biblion)
De pers over Raak!:
"...Vlot leesbaar verhaal...Veel vrouwelijke lezers zullen genieten van weer een roman van deze populaire schrijfster". (Roelie Prins-Meijer voor Biblion)
De pers over Droomhuis te koop:
Een eigentijds, goed geschreven familieverhaal met herkenbare problemen en een cliffhanger. De roman is namelijk het eerste deel van een kleine serie*. Een boek geschreven door een auteur die haar plaats bij een grote lezerskring terecht heeft veroverd. (H.W.L. Keus-Asveld voor Biblion)
De pers over Zeg het:
"Een leuk boek .... Het verhaal is goed opgebouwd... en kent een verrassend slot. Bloemen maken je (vaak) vrolijk, dit boek ook."( H.W.L. Keus-Asveld voor Biblion)
Literatuur & Romans , Feelgood
Uitgeverij Ellessy
17 september 2013

Hebban recensie

Een boek dat je boos maakt

door Bianca Schepel op 22-10-2014

Pieter moet een keuze maken nadat zijn vrouw hem een ultimatum stelt. Meer tijd met haar doorbrengen, of scheiden. Hij kiest voor de vrouw op wie hij jaren geleden verliefd is geworden. Om het bedrijf, dat hij van de grond af op heeft gebouwd in de familie te houden verkoopt hij het aan zijn zoons. Arend en Rudy werken tenslotte al jaren in het bedrijf en kunnen het zo overnemen. Toch?

Het...