Nieuw Leven

Nieuw Leven

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 1
Het leven van de voormalige nieuwslezeres, journaliste en tolk Binh Tay Nguyen is opmerkelijk. Binh werd geboren in de Chinese stad Kunming, vlakbij de Vietnamese grens, uit Vietnamese ouders. De eerste twintig jaar van haar leven speelden zich in het China van Mao Zedong af. Als jonge vrouw besluit ze om in haar communistische vaderland Vietnam deel te nemen aan de oorlog tegen de Amerikanen. Omdat ze geen gehoor wilde geven aan opdrachten van het regime en in de gevangenis dreigde terecht te komen, verliet ze noodgedwongen haar geliefde Vietnam. Berooid kwam Binh met haar gezin via Oost-Europa in Nederland terecht. Hier vroeg ze asiel aan.
‘Nieuw Leven’ geeft een beeld van haar ongelooflijke, maar vooral wonderlijke levenspad. Een aantal malen ontsnapte Binh ternauwernood aan de dood. Werd zij van bovenaf beschermd? Uiteindelijk ziet Binh die bescherming als een geschenk uit de hemel. Als dank aan God en vanwege de innige wens haar levensverhaal met anderen te delen, schreef zijn samen met Cees Smit dit ontroerende boek in de herfstjaren van haar leven.
Scholten Uitgeverij B.V.
16 oktober 2018

Lezersrecensies (1)

Uiteindelijk toch veilig !

door: Anneke26111954 1 like
Het boek is indrukwekkend , hartverscheurend en toch ook uiteindelijk hoopvol. Tijdens het lezen snap je niet hoe een mens het kan volhouden in de gegeven situatie. De vele vernederingen, mishandelingen en uitbuiting van de mensen om je heen en de complete onderwerping aan, en verering van de grote...