Nooit meer een zelfhulpboek

Dominique doet aan yoga, is soms mindful, slikt voedingssupplementen, probeert positief te denken, las honderden zelfhulpboeken en interviewde talloze goeroes. Het mag allemaal niet baten when the shit hits the fan. Als ze in 2011 een hersenbloeding krijgt raakt ze haar houvast kwijt; het leven blijkt minder maakbaar dan ze dacht. Als ze een paar jaar later wordt gediagnosticeerd met epilepsie moet ze haar wereld- en zelfb eeld nog verder bijschaven.
Nooit meer een zelfh ulpboek is het eerlijke en nuchtere verslag van haar zoektocht. Dominique heeft niet het licht gezien, is geen beter mens geworden en haar boek wordt niet aanbevolen door een bekende Nederlander.
‘Ik wilde uitsluitend aan tafel zitten als plezier en geluk werden geserveerd. En de wanhoop, het verdriet en de pijn overslaan. Zo werkt het helaas niet. Het leven is niet altijd makkelijke kost, maar het is wel de moeite waard.’

Recensies (2)

Meer recensies

Is Nooit meer een zelfhulpboek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Nooit meer een zelfhulpboek