Nooit meer wachten

Nooit meer wachten

Gelezen 111 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 180 Favoriet 1 Recensies 18
Literatuur & Romans Artikelen 3 Lijsten 1 Spots 3   Topics 0

Noord-Frankrijk, 1918. Daar houdt de negenjarige Gabriel zich schuil in de gewelven van een basiliek. Dagelijks stroopt hij samen met een verminkte hond de slagvelden van de Eerste Wereldoorlog af, op zoek naar voedsel en waardevolle spullen. Als hij in het niemandsland een gewonde Engelse soldaat vindt, besluit hij zijn ontdekking te verzwijgen voor de Duitse majoor die hem onder zijn hoede heeft genomen. Dat gaat lang goed. Maar het is oorlog, iedereen wil zijn eigen hachje redden. Zelfs als daarvan een kind het slachtoffer wordt.

Mozaiek
22 september 2020
05 oktober 2020

Sanne de Graaf Hebban Recensent

Een hoopvol debuut

door: Sanne de Graaf 1 like ebook

Sarah van der Maas (1995) studeerde geschiedenis in Groningen en Leiden en is freelance tekstschrijver. Na meerdere schrijfwedstrijden te hebben gewonnen, debuteert ze met haar roman Nooit meer wachten, een oorlogsverhaal dat zich afspeelt in Frankrijk.

Nooit meer wachten vertelt afwisselend het...

Reacties op: Nooit meer wachten